Dlaczego mózg jest pofałdowany?

Klasy trzecie dziękują Pani Weronice Caban – studentce medycyny, która opowiedziała jak funkcjonuje nasz organizm, jak działają i do czego służą poszczególne organy wewnętrzne. Oczywiście nasi uczniowie nie przepuścili takiej okazji i zalali gościa rzeką dręczących ich pytań. Ciekawość poznawcza to podstawa! Uczniów interesowało gdzie tworzą się białe i czerwone krwinki? Dlaczego mózg jest pofałdowany? Za co odpowiadają jego poszczególne części? Jak się nauczyć zapamiętywania wielu wiadomości? Do czego służy tęczówka a do czego źrenica? Dlaczego źrenica się zmniejsza? Czy kolor tęczówki wpływa na jakość widzenia? Czy to wina mózgu, że nie lubimy czegoś dotykać? Co potrafi wątroba? Czym się różni tętnica od żyły? Jak zbudowane są płuca?Z czego powstają krwinki? Jak szybko układ nerwowy przewodzi impulsy z mózgu do mięśni? Co to są odruchy? Za co odpowiada pień mózgu? Dlaczego gdy ktoś nas łaskocze to chce się śmiać? Za co odpowiada móżdżek u ptaków? Do czego służą hormony? Jak to możliwe, że można złamać nogę? Gdzie powstają białe i czerwone krwinki? Dlaczego białe krwinki czasem atakują własny organizm? Do czego służy śledziona i grasica? Co ochrania nasze organy wewnętrzne? Na czym polega żółtaczka? Co się dzieje gdy mamy za mało czerwonych krwinek? Po co nam tlen? Co organizm wydala? Jak wielki jest mózg? Jak organizm wykorzystuje wartości odżywcze? Czy słyszy bardziej nasz mózg czy ucho? Do czego służy insulina? Skąd nasze ręce wiedzą, że mają się ruszać? I można jeszcze tak długo wyliczać. Dlatego Pani Weronika musi przyjechać jeszcze raz. Kolejne pytania można kierować na piśmie na bieżąco, jeśli ktoś chce znać odpowiedź tu i teraz.
I o to chodzi!
Jeśli uczeń się czymś zainteresuje i zacznie dociekać, to niechybnie mocno poszerzy swą wiedzę! Pozwólmy więc pytać i cierpliwie odpowiadajmy?.
W końcu uczniowie już wiedzą jak mózg się uczy, systematyzuje informacje i dlaczego jedne zapamiętuje, a inne nie…Gdy wzbudzimy ciekawość poznawczą nie musimy się martwić o efekty nauczania.
Drodzy Rodzice! Bądźcie cierpliwi. W domu może pojawić się kolejna seria pytań. Tak rozwija się nauka, tak rodzą się geniusze, tak wszystko samo wchodzi do głowy, a emocje i wypieki na twarzy tylko w tym pomagają. Jutro spodziewajcie się małych uczonych w domu, którzy ze specjalnymi kartami pracy mogą odkryć…. kolejne tajemnice ludzkiego organizmu. Dopingujcie ich! Kto wie, może wśród nich jest przyszły lekarz lub odkrywca leku na ciężką chorobę lub wybitny naukowiec, który pomoże ludzkości rozwiązać skomplikowane problemy w genialny sposób.
A może ktoś z Was chciałby zarażać wiedzą i pasją na kolejnej lekcji?