Sam sprząta, sam się uczy…

Czy na lekcjach polskiego uczymy się tylko pisać, czytać i interpretować teksty? Nie! Czy uczymy się myśleć twórczo? Tak! Dowodem na to niech będą projekty niezwykłych wynalazków, jakie uczniowie 4. klasy zaprezentowali na ostatniej lekcji. Wśród kreatywnych urządzeń, jakie, zdaniem uczniów, ułatwiłyby nam życie, znalazły się samosprzątacz, który za pomocą chipów odkłada rzeczy na miejsce, ekologiczny silnik spalinowy, smakowy zeszyt, po zjedzeniu którego wiedza sama wchodzi do głowy, maszyna do odrabiania lekcji i wspólnej zabawy „Piksel”, drapaczka do pleców, rozpychacz kosmiczny, samolecz – urządzenie diagnozujące i leczące wszelkie choroby, mobilny automat do napojów połączony z grami i czapka ze słomkami, dzięki której napoje można pić wszędzie.

Wiele z tych urządzeń z pewnością cieszyłoby się powodzeniem na rynku. Ale żeby nikt nie sądził, że lekcja nie miała nic wspólnego z językiem polskim, dodam, że przy okazji wymyślania wynalazków uczniowie musieli dokładnie je opisać, dzięki czemu przypomnieliśmy sobie zasady opisywania przedmiotów. Brawo za kreatywność dla klasy 4!

                                                                                               Monika Augustyniak